چگونه در رشته تبلیغات موفق شویم؟ پیروی از الگوی ستاره‎‌های تبلیغات

توسط | عمومی | بدون نظر

زمان مطالعه: 3 دقیقه

موفقیت در این حرفه را از ‌ستاره‌های تبلیغات بیاموزیم

 در مدت قریب به سه ماه در این وب سایت به بررسی عملکرد و شرح تاریخچه 11 شبکه تبلیغاتی موفق جهان پرداختم و سیر رشد، تکامل و ابداعات آنها و همچنین زندگینامه ستاره‌های تبلیغات را در این زمینه با هم مرور کردیم. در این نوشته قصد دارم به مرور نقاط قوت شرکت های یاد شده بپردازم. خوشحال خواهم شد که در ادامه این راه همچون گذشته با من در ارتباط باشید و نقطه نظرات ارزشمند خود را دراینباره مطرح بفرمایید.

انسان های بزرگ در خط مقدم


شکی نیست که در دنیای پرهیجان و رقابت شرکت های تبلیغاتی، دانش، سرمایه کافی و اشراف برجنبه های مختلف کسب و کار، رمز موفقیت و پیشرفت است اما مطالعه سرگذشت پیشگامان شرکت های تبلیغاتی نوین که قدمت اکثرشان به 170 سال می رسد، ما را به نتایجی دیگر و گاه خلاف عرف رهنمون می سازد.

بسیاری از آنها، سواد آکادمیک، سرمایه و حتی آگاهی زیادی نسبت به تبلیغات نداشته اند و اکثرا از مشاغل نظیر کشاورزی، آشپزی، دریانوردی  و فروشندگی خانه به خانه، به سمت این شغل روی آورده اند اما چگونه می شود که

  • دیوید اگیلوی به سلطان خیابان مدیسون مشهور می گردد؟
  • آلبرت لاسکر به عنوان پدر تبلیغات نوین نائل می گردد؟
  • آرتور فَت به مقامی رفیع و قابل احترام نزد بزرگان تبلیغات دست می یابد؟
  • و لئو برنت نیز ماندگارترین شخصیت های تبلیغاتی جهان مدرن را خلق می کند؟
ستاره های تبلیغات

چگونه در رشته تبلیغات موفق شویم؟ پیروی از الگوی ستاره‎‌های تبلیغات

آنچه در تمامی این افراد یکسان است، داشتن شور و علاقه بی حد به این صنعت و تحمل سختی ها و ناملایمات است. شاید مظهر این شکیبایی و سخت کوشی را بتوان در آقای تامسون بنیانگذار شرکت جی دبلیو تامسون دید که 20 سال با کشتی به اقصی نقاط جهان سفر کرد تا مشتری های بین المللی و ممتاز را جذب کند. رعایت نظم و هوش ذاتی این افراد نیز به آنها کمک کرد که حتی پس از فقدانشان، شرکتهایی که تاسیس کرده اند به کار خود ادامه دهند

همکاری و شراکت بجای رقابت

نکته دیگری که در رفتار سازمان های موفق تبلیغاتی قابل ملاحظه است جذب ، استخدام یا همکاری با نخبگان صنف بجای ایجاد فضای رقابتی است . تقسیم کار و پوشش نقاط ضعف یکدیگر، از عوامل مهم بقا و رشد شرکت های تبلیغاتی بوده است. اداره امور جاری شرکت، اداره امور مشتریان و تولید محتوای غنی و خلاق سه ضلع مثلثی است که در شرکت های موفق، به نخبگان واگذار شده و منشا خدمات ارزشمندی در این زمینه بوده است و باعث پیشرفت و ترقی مرزهای علمی و عملی تبلیغات شده است.

در حال حاضر هم مشاهده می کنیم اکثر شرکت های مهم تبلیغاتی تحت نامی واحد در سراسر جهان به فعالیت مشغولند و در هر یک از این مجموعه ها حداقل 5000 هزار پرسنل به ارائه خدمات می پردازند. استقرار دهها دفتر تبلیغاتی یک برند خاص در چهارگوشه جهان شاید برای نام های بزرگ تبلیغاتی امروزه یک امر عادی تلقی می شود. زیرا سیاست این مجموعه ها بیشتر بر گسترش همکاری استوار است تا تشدید فضای رقابتی.

این مساله قدرت مضاعفی به این مجموعه ها می بخشد تا با تلفیق دانش و تجربه، خدمات مطلوب و کاملی به مشتریان ارائه نمایند. همانگونه که می دانیم امروزه این مجموعه ها تنها در زمینه خدمات تبلیغاتی مشغول نیستند بلکه با کسب علم و استفاده از تحقیق و پژوهش کلیه خدمات مرتبط به بازاریابی و برندسازی را نیزاجرا می کنند.

ستاره‌های تبلیغات قوانینی ساده‌ای دارند. با دیگر بزرگان همکاری می کردند، برای بدست آوردن مشتری از هیچ کوششی دریغ نداشتند و در همه زمینه های کاری رعایت اصول اخلاقی را سرلوحه امور قرار می دادند.

توسعه اخلاق محور ستاره‌های تبلیغات

در پایان باید اشاره کنم، تاریخ نوین تبلیغات مکررا شاهد منش  اخلاق مدارانه ستاره های تبلیغات  بوده است. مثلا آقای هوشیرو میتسوناگا موسس فقید شبکه ی بین المللی دِنسو اشاره دارد که حاضر است جانش را در راه خبررسانی و تبلیغات بدهد . یا دیوید اگیلوی شرح کاملی از مرامنامه شرکتش را در کتاب اعترافات یک تبلیغاتچی منتشر ساخته است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم وی چه تلاش مجدانه ای در رفع مشکلات زیردستانش داشته است و بسیار به نظر آنان در رد یا قبول مشتری احترام می گذاشته . همچنین موفقیت مشتری برایش از سود شرکت ارجح بوده است تا حدی که در برخی مواقع به مشتریان می قبولانده که رقیبش ایده ای بهتر برای برنامه ریزی بازاریابی ارائه کرده است. و اینچنین است که شرکت های تبلیغاتچی ها ستاره می شوند.

    <a href="https://alijah.work/author/admin/" target="_self">علیجاه شهربانویی</a>

    علیجاه شهربانویی

    از سال 1379 فعالیت حرفه‌ای خودم را در زمینه تبلیغات آغاز کرده‌ام. تا سال 1394 در قالب مشاور و مجری بازاریابی در شرکت «آبان» و «سان» به مشتریان در حوزه تبلیغات و بازاریابی خدمات ارائه کرده‌ام. از آن پس در قالب مشاور در کنار سازمان‌ها بوده‌‌ام و به موازات آن تدریس به در زمینه بازاریابی، تبلیغات و برندینگ را نیز انجام داده‌ام. هم‌اکنون تمرکزم در زمینه ارائه راه‌حل‌های بازاریابی به شرکت‌ها و سازمان‌های متوسط و بزرگ در راستای افزایش فروش و رشد و توسعه آنهاست. راه حل های بازاریابی، استراتژی ها و ابزارهایی در حوزه مدیریت برند، بازایابی و تبلیغات هستند که به کسب و کارها کمک می کنند تا به مخاطبان هدف خود برسند، ارزش خود را ارائه دهند، و سرنخ ها و فروش بیشتر و متمایز ایجاد کنند. راه حل های بازاریابی می توانند رشد فروش در شرکت ها را با این روش های خلاقانه تحت تاثیر قراردهد.

    مطالب پیشنهادی

    اشتراک
    اطلاع برای
    guest
    0 دیدگاه
    نظر درون متنی
    نمایش همه دیدگاه ها
    Send this to a friend